R E F L E C T E R E N
   
  • kijken/luisteren naar en praten over eigen werk en dat van hun groepsgenootjes
als groep 1/2 +
  • kijken/luisteren naar en praten over eigen werk en dat van hun groepsgenoten met aandacht voor verschillen in ontwerp, vormgeving en presentatie
als groep 3/4 +
  • bespreking van de plannen: wat ga je maken en hoe ga je dat maken?
  • bespreking van het eigen product en werkproces en dat van groepsgenoten
  • bespreking van eigen werk in relatie tot dat van kunstenaars
  • respect en waardering tonen voor het werk en de zienswijze van anderen
als groep 5/6 +
  • bespreking van ideeŽn, plannen en keuze mogelijkheden voor het maken van een eigen presentatie (tentoonstelling, modeshow, toneelstuk, hoorspel, instrumentaal spel, uitvoering schoolorkest of schoolkoor, musical, dansvoorstelling, voordracht van eigen verhalen of gedichten)
  • mening geven over eigen product en werkproces en over dat van groepsgenoten
  • mening geven over het werk van kunstenaars
  • eigen mening met argumenten onderbouwen